Den privata sfären för den notoriske Johnny "Puma Silverback" Höglin. Dödligare, vassare, brutalare och bättre än nånsin...

onsdag 13 januari 2010

Välkommen hem! Till vadå?

Jag har retat mig på EMD, det där Åsa-Nisse-pojkbandet ett bra tag nu, med deras jippo för hemlösa där de minsann var noga med att påpeka att "det inte var ett PR-trick" och bara där faller det ju. Men helt seriöst, en låt som heter Välkommen Hem till de hemlösa? Känns ju lite taskigt. Vilket hem menar de att uteliggarna är välkomna till? Hem till dom? För att följa upp det med ett gnolande i kyrkan med andra svenne-has-beens? Ska bli intressant hur de ska redovisa vad eventuella intäkter hamnar i för åtgärder till de hemlösas fördel. Tror inte det kommer bli nåt vettigt, men ni kan få mina tips på en direkt aktion.

EMD får ju bra betalt för sina spelningar, lär ju inte råda nån tvekan om det alls. Så de kan väl ta ett ex antal tusenlappar från sina feta gage, hyra en lokal, köpa massor med julmat av alla de sorter med en övernattning eller fler för de pengarna, samla in alla hemlösa de hittar & känner till och låta de få en någorlunda värdig jul jämfört med den de stackarna skulle fått annars. Då hade deras trovärdighet för att "det inte är ett PR-jippo" få mer substans hos mig iallafall. Och på lång sikt, använd erat nyvunna inflytande hos de styrande och kräv förändring, skapa lobbygrupp och för er sak framåt både med taktisk och en måttlig & positiv aggression såsom man måste i vissa fall. Använd medierna á la Linda Rosing som vill ha en löpsedel så fort hon lagt en kabel, typ. Finns massor med vägar att gå.

Nej, istället tar de limousine till en kyrka, gnolar och tindrar ikapp med andra med sina pojkbandsögon och leker en stundens välgörare. Samt leka hemlös en stund genom att värma händerna tillsammans med några stackars uteliggare i en kvart och leka intresserade av deras sits.

I min värld föll det där platt och jag avfärdar det bara som hycklande mediaonani för deras del.

Men men, det är väl skillnad på folk, folk och mig, antar jag.

Silverback - Fuck your hypocracy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper

Om mig

Mitt foto
Eskilstuna, Sweden
Ja, det är jag som är Johnny "Puma" Höglin. En sak bara, ska du kommentera inläggen så se till att ha balls nog att signera med ditt riktiga namn och länk till din blogg/sida. Trött på internet-Rambos.